Monday, March 1, 2010

mereka tia mau layan saya suda..

Air Terjun 2 Warna

amacam? cantik kan? air dy biru...terjunan dy tu tinggi. fuh mmg mantap r tmpt dy. nk gi tmpt ni, bkn senang hoke. kne hiking selama 2 jam, bru la leh sampai. jalan dy plak xde la track yg elok. mmg kne hati2 n tgk tul2 la tmpt nk berpijak tu. klu x, mmg 'selamat' la ko kannn... eceh, aku bercakap, mcm aku dh gi je tmpt ni. tapi ni la tempat yg sepatutnya aku n kawan2 aku gi. tapi disebabkan aku xde wit, n buat perangai malas nk pinjam duit orang, x pasal2 aku terlepas nk gi ke tempat yg cantiks inis! uish! lawo la weh!!!! aku nk duduk bwh terjunan dy tu. fuh! msti macam kne massage kan? walawei...bestnya!!! ok, ade spe2 nk gi? sila pastikan anda bagitau n ajak saya. b4 dat, pastikan sy tidak nk/tgh period. klu x, mmg berperangai-yg-merugikan-diri la haku dibuatnya...haisyh~

esok nuyu keluar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeay! bakpe aku suke? ntah la.. yg penting, dy hepi, aku pun hepi.. cian nuyu, dh 2 minggu terperuk kt gleni tuh. gara2 men futsal. cane ntah la tp dy, berpijak pada bola yg tgh berpusing-pusing. pastu, bila dh x stabil, kedebuk la dy. disebabkan itu, ankle dy dislocated dan tulang fibula serta tulang-bwh tumit-yg-aku-lupa-nama pun patah. teruk la patah dy. aku yg tgk x-ray tu, berastaghfirullah je la keje...

bukan mende main2 kay. mmg teruk kepatahan2 itew. nasib x open cut. klu x, jenuh nk cari tulang-temulang. uish! tapi operation yg dibuat selama 3 jam, telah berjaya dilalui nuyu. alhamdulillah.. ayah nuyu bila dpt tau, trus fly medan. cian pakcik hadi. waktu dy sampai spital, muka xley nk senyum langsung. berkerut ja...tapi bila dapat tengok anak kt dlm op (operation theater) sbb doc pnggil, bru la leh senyum..

tapi, skunk ni, nuyu ngah x-ley-tido-sebab-x-habes-pikir pasal bayaran yg dy nk kne bayar kt spital. mmg la dy ade insurans tapi, insurans hanya tanggung sume kecuali alatan. since dlm kaki nuyu dimasukkan plat, so dy kne byr la bnde tu. n harga plat tu adalah 3.5juta. walaupun rupiah, klu dikonvetkan kepada ringgit, lebey kuang rm1400 gak, byk tuh weiiii. wat makan pizza ke hape ke, kan sedap tuh! tapi kan, itu plat saja. taktau pe lagi nk kne byr. cian nuyu....

hari tu, bila col mak n bagitau pasal nuyu, terus mak bebel. ti jangan la nak naik motor atau men tak tentu pasal ni. bahaya2 tu x payah la. susah satgi. mak bukan risau apa, satgi tinggal kelas hapa semua, x ka rugi. betul tu mak. walaupun mmg aku malas masuk kuliah, tapi aku still gi lab n tutorial hoke (eleh sbb mmg wajib gi pun, apada...) nasib la haku ni bukan jenis aktif x tentu pasal. dah la aku xde insurans dekat sini. buatnya aku yg kena, masuk plak spital, ya Allah, mana la nak cari duit. nk admit saja, dh nak kena bayar dekat 1juta. gila hapa. tapi itu la indonesia.

pape pun, aku sangat xnak jadi macam nuyu. aku hanya nk msuk spital, hanya jika aku nak lawat orang, attachment ataupun sebab aku kerja kt situ. tapi kalau di opname, sori, no thank you! maleh den nk menghabiskan duit pasal bondo2 gini. den masuk spital, den nak cari duit jo. ada bole? wakakaka~

No comments:

Post a Comment